Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Deklaracja dostępności

Gmina Sieroszewice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.sieroszewice.pl.

  • Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Marzena Sztukowska — email: lub telefonicznie 62 739 60 76 wew 326 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Informacje zwrotne i dane kontaktowe 

  • za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marzena Sztukowska 
  • E-mail: marzenasztukowska@sieroszewice.pl
  • Telefon: 62 739 60 76 wew. 326

Każdy ma prawo

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu 
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, 
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie 

Żądanie musi zawierać 

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej 
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie 
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni, jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. 

Skargi i odwołania 

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres: 

  • Organ nadzorujący: Wójt Gminy Sieroszewice 
  • Adres: ul. Ostrowska 65, 63-405 Sieroszewice 
  • E-mail: sieroszewice@sieroszewice.pl
  • Telefon: 62 739 60 76

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Sieroszewice znajduje się w  Sieroszewicach przy ul. Ostrowskiej 65. Do budynku można skorzystać z trzech wejść - w tym jedno główne ( czynne) na parterze:

  • wejście wyposażone jest w standardowe drzwi, nieoznakowane, nieautomatyczne, oświetlone, przy drzwiach znajduje się domofon z sygnalizacją dźwiękową,
  • budynek nie jest oznakowany za pomocą piktogramów, 
  • nawierzchnia przed wejściem jest utwardzona i pozbawiona przeszkód, wycieraczki znajdują się na jednym poziomie z chodnikiem, 
  • budynek składa się z parteru oraz dwóch pięter, 
  • do wejścia głównego na parterze prowadzą schody, brak podjazdu,
  • podnośnik dla osób niepełnosprawnych przy wejściu bocznym
  • na piętra prowadzą schody, schody są proste i posiadają takie sam kształt i wysokość, nie ma wyróżnienia początku i końca biegu schodów, schody wyposażone są w poręcze ( brak oznaczenia pięter na poręczach w alfabecie Braille'a), brak oznaczeń fakturowych przed schodami - w trakcie realizacji 
  • budynek nie posiada windy umożliwiającej wjazd na wszystkie poziomy 
  • wielkość, wyposażenia i aranżacja większości pomieszczeń nie umożliwia poruszania się osobom na wózkach inwalidzkich, 
  • pomieszczenia nie pozwalają na regulowanie natężenia światła,
  • budynek nie posiada toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych,
  • na parterze znajduje się tablica informacyjna (brak możliwości dotykowej i pismem Braille’a)
  • sekretariat zlokalizowany jest na piętrze, z obniżoną ladą
  • na parterze znajduje się Biuro Obsługi Interesanta
  • przy budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe,
  • przy wejściu głównym wydzielono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
  • na teren budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
  • w budynku nie ma obszarów kontroli,
  • budynek nie posiada świetlnego i dźwiękowego systemu powiadamiania alarmowego,
  • w budynku oznakowano drogi ewakuacji (brak w systemie Braille’a i piktogramów),

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku Urzędu Gminy istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.